Eten is feest!
Hoe beantwoordt u aan de specifiek voedingsbehoeften van uw gasten? Hoe haalt u het beste uit uw keukenbudget? En met welke verrassende ideeën maakt u elke maaltijd tot een feest? Unilever Food Solutions helpt u om een antwoord te geven op die vragen. Hierbij kijken we naar 3 pijlers:
• Uw gasten, want genieten van eten en drinken blijft een van de belangrijkste dingen in het leven!
• Uw menu: smakelijk en gevarieerd koken voor ouderen is niet altijd eenvoudig
• Uw keuken: De organisatie van uw keuken vergt iedere dag uw aandacht
Daarom is onze visie Eten is feest! Want een smakelijke en gezonde maaltijd waar uw gasten zichtbaar plezier aan bleven is voor u de kroon op het werk. Voor de bewoners in uw instelling is het een belangrijk stuk levenskwaliteit. We vinden dat een lekkere en voedzame maaltijd, geserveerd in een prettige omgeving een recht is voor iedere oudere. Een ambitieus doel waar wij graag samen met u aan werken.
Want eten verbindt! De sociale functie van het café of restaurant in de instelling wordt steeds groter. Een themadag of -menu kan ook een leuke manier zijn om dit eens onder de aandacht te brengen bij mensen van buitenaf. Hierdoor maak je van een eetmoment een feestmoment en dat is het doel! Want een beter moment voor een gezellig samenzijn dan rondom het eten is er vrijwel niet. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een high tea of presenteer bijvoorbeeld de eerste asperges of de nieuwe haring in stijl. Al dit soort initiatieven kunnen ervoor zorgen dat uw bewoners wat meer buiten de deur activiteiten gaan ondernemen om zo het contact onderling te versterken. Laat uw restaurant dus een culinaire ontmoetingsplaats zijn. Zo kunnen we met elkaar de eenzaamheid onder ouderen een kleine beetje tegengaan.
Smaakvol en puur
Smaak voert de boventoon in ons assortiment. Zo wordt er voortdurend gewerkt aan een nog betere kwaliteit. Daarbij wordt er samengewerkt met een team chefs en smaakspecialisten in de zorg. Niet alleen wat productontwikkeling betreft maar ook recepturen toegespitst op de doelgroep. Ook krijgen zorgchefs steeds meer te maken met dieetwensen en allergenen. Daarom zijn enkele van onze producten glutenvrij en/of lactosevrij, zonder dat er ingeleverd wordt op de smaak! Denk bijvoorbeeld aan onze glutenvrije bouillons van Knorr of Blue Band Koken en Opkloppen Lactosevrij.
Duurzame toekomst
Behalve smaak is ook duurzaamheid een belangrijke thema. Om hierop in te spelen kijken we naar de herkomst van onze producten. Zo zijn alle Knorr leveranciers aangesloten bij het duurzaamheidsprogramma ‘Zaaien voor de toekomst’ en is het doel om in 2020 gebruik te maken van landbouwgrondstoffen uit duurzame bronnen. Daarnaast verlagen we stap voor stap het zoutgehalte in onze producten zonder in te boeten op smaak. Ons doel is dat in 2020 75% van ons wereldwijde food assortiment voldoet aan zoutgehaltes die een zoutinname van max 5 gram per dag mogelijk maken zoals aanbevolen door de Wereldgezondheidsorganisatie.
Ook hebben we een waste app ontwikkeld die bewustwording creëert omtrent waste. Dit is zowel goed voor het milieu als de portemonnee en dat geld kan vervolgens worden geïnvesteerd in een nog betere kwaliteit van het eten en drinken.