1,5 meter, zo groot of zo klein is onze wereld geworden. We weten het allemaal, maar gaan we het ook onthouden?

BLIJF UIT M’N BUURT!

Er is een positievere, leukere manier. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Een tasje, t-shirt of een button met de juiste boodschap houdt iedereen scherp. Een groot goed in coronatijd is saamhorigheid. Handhaven doen we ook met elkaar.

Tasjes met teksten als ‘Blijf uit m’n buurt!’, ‘Ga uit m’n aura!’ en ‘Doe eens een stapje terug!’ moeten mensen duidelijk maken dat afstand nemen belangrijk is om corona te beteugelen. Ze zijn te koop.      

Dat we anderhalve meter afstand moeten houden weet iedereen. De actie ‘1,5 meter maakt ons beter’ maakt dat nog eens extra duidelijk’, aldus gastvrijheidstrainer Milo Berlijn en vormgever Matthijs Becker, de initiatiefnemers van de actie.

Ze kwamen op het idee om heldere logo’s te ontwerpen die een en ander in één oogopslag duidelijk maken op tasjes, T-shirts en buttons. “Dat houdt iedereen scherp.”

Bonnen voor zorg

De attributen zijn verkrijgbaar tegen prijzen van €1,50 tot €7,50. De beide initiatiefnemers willen met deze actie geen geld verdienen. Alle opbrengsten gebruiken ze om waardebonnen te kopen die recht geven op een gezellig avondje in een café of restaurant, wanneer de coronacrisis achter de rug is.

Deze waardebonnen schenken Berlijn en Becker aan zorgmedewerkers. “Zij doen deze weken zo hun stinkende best om alle corona-patiënten de nodige zorg te geven. Zo snijdt het mes aan twee kanten.”