Zorgmedewerker moet op tijd naar huis kunnen

Van medewerkers in de zorg wordt nogal eens gezegd dat ze er moeten staan als het werk daarom vraagt. Patiënten en cliënten zijn immers afhankelijk van hen. Dus werk maar wat langer door als de situatie daarom vraagt, ook al zit je diensttijd erop. Maar zo is het niet, zo blijkt uit het interview dat […]

Smaak bijeenkomst in Den Haag wederom groot succes.

Op 12 oktober vond de tweede regiobijeenkomst over Smaak plaats. Dit maal in de Horeca Academie te Den Haag. De Horeca Academie biedt praktijkgerichte kleinschalige opleidingen voor alle leeftijden en voor alle verschillende opleidingsniveaus. Bij de Horeca Academie kan je bij de meeste opleidingen direct instromen.  Wil je kok worden, ondernemer of gastheer of gastvrouw, dit leer je […]

Winnaars vrijkaarten Dag van de Gastvrijheid

Op de Regiobijeenkomst van 13 september  heeft Eric Jan Wissink van Eric Jan Tastesolutions  ons laten zien en proeven wat Smaak is en hoe Smaak te beïnvloeden, te sturen is. Als extra was er deze middag een verloting onder de deelnemers van drie vrijkaarten voor de Dag van de Gastvrijheid.  Winnaars van de Toegangskaarten voor de […]

Digitaliseer, maar wel met mate

Het is nu bijna een jaar geleden dat ik een week in het ziekenhuis verbleef voor een operatie. Ik had het geluk in een splinternieuwe vleugel terecht te komen. Luxe kamer, alles echt hagelnieuw: ik heb in hotels geslapen waar de uitstraling minder was. Een van de prettige ‘plussen’ van de zorg in het betreffende […]

Uitblinkers, nu ook online

Na wat technisch tegenslag is het nu zo ver en staan de twee eerste uitgave van Uitblinkers online. Lees hier magazine Uitblinkers Door te klikken op de cover, kunt u het magazine Uitblinkers van uw keuze lezen.

Sloop dat bord ‘Parkeren directie’

Soms moet je geweld gebruiken om hospitality in de zorg te bevorderen. Dat moet je bijvoorbeeld doen als je borden ziet die een ongastvrije uitstraling hebben. “Slopen die borden’, adviseerde Hans Hensbergen van Syndle tijdens de bijeenkomst  ‘Ons merk als synoniem voor Gastvrijheid’ van WijGastvrij op de Stenden Hotel Managementschool in Leeuwarden. Hospitality begint al […]

Smaak en smaakbeleving

Hoe vaak zeggen we in het dagelijkse leven niet “dat was lekker” en misschien ook wel “daar zit geen smaak aan” enzovoort. Smaak & Smaakbeleving is een bijzonder fenomeen; wat de één lekker vindt laat de ander gruwen. Hoe komt dat toch? Waarom beleven we allemaal de smaak van een tomaat bijvoorbeeld anders? We weten […]

Weer een verandering?!

Weer een verandering?! Medewerkers in de zorg krijgen regelmatig te maken met veranderingen; in de zorg, in de organisatie, op de afdeling of in de eigen functie. Hoe kun je op een goede manier omgaan met veranderingen en daar een positieve invloed op uitoefenen? Wat heb je als zorgprofessional nodig om up-to-date te blijven? Dit […]

Tijd voor Gastvrijheid

16 november op de dag van de Gastvrijheid de sessie van Gabrielle Verbeek: Er moet steeds meer in steeds minder tijd. Maar je gasten en cliënten merken het meteen, als je hen geen persoonlijke aandacht kan geven. Mensen voelen het, ook als ze dement zijn. Tijdsdruk komt vaak van buitenaf. Toch heb je invloed op […]

Regiobijeenkomst in Leeuwarden, goed ontvangen

Op 22 juni was de derde Regiobijeenkomst bij hotelschool Stenden in Leeuwarden na Rotterdam en Amsterdam. Hiermee is de eerste reeks regiobijeenkomsten “Ons merk als synoniem voor Gastvrijheid” van WijGastvrij een feit. Dit informatief & educatief programma is samengesteld in samenwerking met Threewise en Syndle. Er is  ingezoomd op trends en ontwikkelingen in het vakgebied […]